طراحي سايت، سئو و بهينه سازي طراحي سايت، سئو و بهينه سازي .

طراحي سايت، سئو و بهينه سازي

قابليت SameSite گوگل كروم موقتا غيرفعال شد

گوگل اعلام كرده است به‌‌علت شيوع ويروس كرونا، قابليت SameSite كروم را موقتا غيرفعال مي‌كند. SameSite نحوه‌ي عملكرد كوكي‌هاي متفرقه را در وب‌سايت‌ها تغيير مي‌دهد.

گوگل اخيرا اطلاعيه‌اي جديد درباره‌ي مرورگركروم (Google Chrome) منتشر كرده است. براساس اين اطلاعيه‌، اهالي مانتين‌ويو قابليت سيم‌سايت (SameSite) در مرورگر كروم را به‌‌علت شيوع ويروس كرونا (كوويد ۱۹) به‌طور‌موقت غيرفعال كرده‌اند. از زمان انتشار نسخه‌ي ۸۰ گوگل كروم، اين مرورگر به‌ قابليتي با عنوان SameSite مجهز شد كه نحوه‌ي عملكرد كوكي‌هاي متفرقه (ترد پارتي) را در وب‌سايت‌ها دستخوش تغيير مي‌كند.

عملكرد اصلي SameSite اعمال تغييراتي در نحوه‌ي رفتار گوگل كروم با كوكي‌ها است. تا پيش از اضافه‌شدن سيم‌سايت، مرورگر كروم به‌صورت پيش‌فرض كوكي‌هاي بيشتري قبول مي‌كرد كه در بين آن‌ها كوكي‌هاي متفرقه هم به‌چشم مي‌خورد. به‌دنبال انتشار سيم‌سايت، اين رويكرد در كروم تغيير پيدا كرد. تغيير رويكرد كروم بدين‌معنا است كه به‌دليل وجود قابليت سيم‌سايت، اين مرورگر تمامي كوكي‌هاي متفرقه را مسدود مي‌كند، به‌جز كوكي‌هايي كه دارنده‌ي هر وب‌سايت به‌طورمشخص بدون‌ مشكل‌بودنِ آن‌ها را تأييد كرده است.

سيم‌سايت ازطريق عملكرد يادشده قصد دارد درزمينه‌ي حفاظت بيشتر از حريم خصوصي كاربر قدم بردارد. درواقع، سيم‌سايت چنين كاري را ازطريق محدودكردن شمار كوكي‌ها انجام مي‌دهد. محدودشدن كوكي‌ها باعث مي‌شود مجموعه‌ي داده‌هاي جمع‌آوري‌شده آن‌ها نيز محدود شود تا حريم خصوصي كاربر بيش‌ازپيش در امان بماند. 

باوجوداين، مسدودكردن كوكي‌ها به‌دست SameSite باعث مي‌شود برخي وب‌سايت‌ها دچار مشكلات جدي شوند و امكان استفاده از آن‌ها وجود نداشته باشد. اين موضوع به‌‌ويژه براي وب‌سايت‌هايي صدق مي‌كند كه از كوكي‌هاي متفرقه به‌عنوان بخشي از سيستم لاگين خود استفاده مي‌كنند. بسياري از وب‌سايت‌هاي بزرگ و شناخته‌شده پيش‌تر به‌روزرساني‌ شده و كاملا با SameSite سازگاري پيدا كرده‌اند تا دچار مشكل نشوند. با‌اين‌حال، گوگل مي‌گويد قصد دارد از عملكرد بدون مشكل و باثبات وب‌سايت‌هايي مطمئن شود كه درزمينه‌ي ارائه‌ي سرويس‌هاي اساسي و مهم نظير سرويس‌هاي بانكي، سرويس‌هاي فروش آنلاين مواد غذايي، سرويس‌هاي دولتي و سرويس‌هاي بهداشتي فعاليت مي‌كنند. اين گفته‌هاي گوگل نشان مي‌دهد به‌احتمال زياد شماري از وب‌سايت‌هايي كه در دسته‌ي يادشده فعاليت مي‌كنند، هنوز به‌روزرساني نشده‌اند و با SameSite سازگار نيستند. 

شيوع ويروس كرونا روي وب‌سايت‌ها نيز اثر زيادي گذاشت. دارندگان وب‌سايت‌ها به‌‌علت شيوع كرونا امروزه بايد با مشكلات متعددي دست‌و‌پنجه نرم كنند و ظاهرا همين موضوع باعث شده است وب‌سايت‌ها زمان كافي يا منابع موردنياز براي به‌روزرساني‌ و سازگاري با SameSite را نداشته باشند. درضمن، وضعيت فعلي نشان مي‌دهد احتمالا قرار نيست به اين‌ زودي‌ها دارندگان وب‌سايت‌ها به سازگاري وب‌سايتشان با قابليت SameSite توجه كنند. 

از زمان شيوع كرونا، در بسياري از كشورها اجراي طرح فاصله‌گذاري اجتماعي را شاهد بوده‌ايم تا افراد تاحدممكن از يكديگر فاصله داشته باشند و شيوع ويروس كنترل شود. ماندن افراد در خانه باعث شده است ميزان مراجعه به وب‌سايت‌ها، به‌‌ويژه وب‌سايت‌هاي ارائه‌دهنده‌ي خدمات مختلف، بيشتر شود. هرگونه اختلال در اين وب‌سايت‌ها به هر دليلي، مي‌تواند خدمت‌رساني به مردم را دچار مشكل كند. با درنظرگرفتن همين موضوع گوگل تصميم گرفته است فعلا قابليت سيم‌سايت را تعليق كند تا همه‌چيز به‌حالت عادي برگردد. 

اين نخستين‌باري نيست كه شيوع ويروس كرونا روي مرورگر گوگل كروم اثر مي‌گذارد؛ چراكه در مارس نيز گوگل در اطلاعيه‌اي اعلام كرد قصد دارد موقتا اضافه‌كردن قابليت به مرورگر كروم و سيستم‌عامل كروم OS را متوقف كند و روي به‌روزرساني‌هاي امنيتي متمركز باشد. گوگل در آن زمان گفت تصميم جديدش تا حد زيادي به‌دليل تغيير در برنامه‌هاي كاري اتخاذ شده است. بااين‌حال، بررسي‌ها نشان مي‌دهد گوگل از آن زمان توسعه‌ي مرورگر كروم و سيستم‌عامل كروم OS را ادامه داده است؛ اما با اتكا بر برنامه‌اي تنظيم‌شده.

منبع: زوميت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۹:۲۹ توسط:معصومه قرباني موضوع:

رايگان شدن اينترنت خانگي تا پايان سال

محمدجواد آذري جهرمي از رايگان شدن اينترنت خانگي تا پايان سال خبر داد.
با شيوع ويروس كرونا و افزايش چشمگير تعداد مبتلايان ، اين تصميم گرفته شد تا مردم بتوانند در منزل از امكانات اينترنت براي سرگرمي خود و خانواده استفاده كنند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در برنامه‌اي راديويي اعلام كرد اينترنت خانگي تا پايان سال رايگان شد. اين تصميم با مشاركت شركت‌هاي اينترنت ثابت و دولت گرفته شده است.

با شيوع ويروس كرونا به دليل بالا رفتن استفاده كاربران از اينترنت بسياري از اپراتورهاي دنيا با مشكل مواجه شد وزير ارتباطات در مورد اقدامات وزارت ارتباطات براي رفع اين مشكل گفت:

    در سه هفته‌ي اخير ميزان استفاده از شبكه‌ي سرتاسري كشور تقريبا دو برابر شده است و همين باعث شده تا كار بسيار بزرگي براي افزايش ظرفيت كه انصافا كار سنگيني بود پيش روي ما قرار گيرد. از همه‌ي اپراتورهاي بخش خصوصي و همكاران خودم در دولت كه پاي كار بودند و افزايش ظرفيت‌ها را پيگيري كردند و يك كار چند ماهه را در چند روز انجام دادند تشكر مي‌كنم.

اما اين تنها تدبير وزارت ارتباطات براي مقابله با شيوع ويروس كرونا نيست.
اين روز ها تلويزيون‌هاي اينترنتي نيز همراه با مردم خواهند بود و خدمات رايگاني را در اختيار كاربران ميگذارند.

آذري جهرمي در اينباره گفت:

    با مدير تلويزيون‌هاي اينترنتي گفت‌وگو كرديم، برخي از آن‌ها بخش كودكان و برخي همه‌ي سرويس‌هايشان را تا پايان سال رايگان كردند و به مردم اشتراك رايگان مي‌دهند.

همچنين درباره آموزش و تحصيل نيز تدابيري انديشيده شه است. وزير ارتباطات در ادامه در مورد رايگان شدن اينترنت در حوزه‌ي آموزش گفت:

    براي اينكه آموزش تعطيل نباشد اينترنت را براي آموزش مجازي دانشگاه‌ها و مدارس رايگان كرديم. اكنون بخش زيادي از كلاس‌هاي درسي دانشگاه‌هاي كشور به‌صورت آنلاين برگزار مي‌شود. بسياري از مدارس حداقل در سطح تكاليف، خدمات خود را روي شبكه‌ي ديتا آورده‌اند. فرزندان خود من نيز تكاليف را از اين طريق دريافت كرده و مي‌فرستند.

آذري جهرمي در پايان به موضوع فروشگاه هاي اينترنتي و اهميت آن ها اشاره كرد و گفت وزارت ارتباطات تصميم گرفته است فروشگاه هايي به صورت اينترنتي راه اندازي كند و شركت ملي پست نيز در اين راستا همكاري خواهد كرد.

 

منبع : آسموني


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۶:۴۳ توسط:معصومه قرباني موضوع:

تاثير گسترش محتوا در سئو

شما در حال جستجوي در مورد يك موضوع خاص هستيد، همچنين وظيفه داريد كه مطالب عالي را به خوبي و به سرعت ارسال كنيد. و اگر شما يك متخصص براي كمك نداريد ، پيدا كردن محتواي عالي مي تواند دور از دسترس باشد.

 امروز مي خواهيم در مورد گسترش محتوا در سئو و بهينه سازي سايت صحبت كنيم. اين اصطلاحي است كه احتمالاً قبلاً نشنيده ايد زيرا من آن را درست كردم. بنابراين اميدوارم كه در آينده براي شما مفيد باشد. اما فكر مي كنم دقيقاً آنچه را كه ما در اينجا مي خواهيم انجام دهيم به دست مي آوريد.


چگونه SEO ها وقتي متخصص موضوعي نيستند ، محتواي عالي توليد مي كنند؟

مي بينيد ، بهينه سازهاي موتور جستجو اين مسئوليت واقعاً عجيب را دارند. ما اغلب از مراجعان ما خواسته مي شود درباره چيزهايي كه هيچ مشاغلي در زمينه نوشتن آنها نداريم محتوا توليد كنيم. ما به عنوان يك بهينه ساز موتور جستجو ، ما دقيقاً انواع چيزهايي را مي شناسيم كه باعث مي شود محتوا براي گوگل خوب شود ، اما اين بدان معني نيست كه ما در مورد هر كاري كه مشتري ما انجام دهد ، دانش دامنه داريم.

شايد مشتري شما نوعي هنرمند باشد يا مشتري شما رستوران اداره كند. ممكن است شما چيزي در مورد آن ندانيد ، اما هنوز هم مي توانيد براي رسيدن به محتواي خوب و عميق در مورد نوعي از موضوعي كه واقعاً در ويلچر شما نيست صحبت كنيد ، مهلت لازم را بزنيد. امروز قصد دارم در مورد چند ترفند صحبت كنم كه مي توانيد از آنها استفاده كنيد تا از فوراً به چند پاراگراف و سپس در نهايت به يك صفحه منتشر شده ، به يك قسمت خوب از مطالب برويد.
احتياط: اگر يك متخصص بتواند محتوا را ايجاد كند ، بايد اين كار را انجام دهد

حالا مي خواهم براي يك ثانيه عقب بروم و فقط يك چيز را روشن كنم. اين روش ترجيحي براي توليد محتوا نيست. اگر مي توانيد يك متخصص توليد محتوا داشته باشيد ، به هر حال بايد يك متخصص توليد محتوا داشته باشيد ، و سپس به دنبال كار بهينه سازي آن محتوا باشيد تا آن را به بهترين شكل ممكن تبديل كند. اين روشي است كه بايد هر زمان ممكن انجام شود.

اما مي دانيم كه اينگونه نيست. حقيقت اين است كه بيشتر صاحبان مشاغل كوچك وقت ندارند كه در مورد خدمات و پيشنهادات خود مطالب طولاني بنويسند و آنچه را كه آنها را خاص و انواع چيزهايي كه ممكن است مشتريانشان به آن نياز داشته باشند ، بنويسند. آنها شغلي براي اداره دارند. هيچ چيز غير اخلاقي در مورد زمان صرف تلاش براي نوشتن مطالب خوب براي آن مشتري وجود ندارد.

اما اگر مي خواهيد اين كار را انجام دهيد ، واقعاً بايد سعي كنيد چيزي را كه داراي ارزش است ايجاد كنيد. اميدوارم اين به شما كمك كند دقيقاً چنين كاري انجام دهيد. من اين گسترش محتوا را مي نامم زيرا هدف اصلي اين است كه از يك فوريت كوچك شروع كنيم و سپس آن را كمي گسترش دهيم و كمي آن را گسترش دهيم و حتي بيشتر آن را گسترش دهيم تا سرانجام شما در موضوعي باشيد كه بسيار كامل و مفيد و با ارزش براي مشترياني باشد كه آن مطالب را مي خوانند

هر يك از مراحل جداگانه فقط به نوعي مانند نفس كشيدن و دميدن آن به يك بادكنك است تا كمي بزرگتر شود. هر مرحله كه ما آن محتواي را گسترش مي دهيم قابل كنترل است.

سريع شروع كنيد

اول ، ما بايد با نوعي از موضوع يا بي درنگ شروع كنيم. در اين مثال ، من تصميم گرفتم فقط ايمني دوچرخه را از بالاي سر خود بگيرم. من اينجا در سياتل هستم و در همه جا دوچرخه وجود دارد.

با كاروليناي شمالي ، جايي كه من هستم ، كاملاً متفاوت است ، جايي كه شما بايد سوار ماشين شويد تا به هر مكاني برويد. اما با توجه به ايمني سريع دوچرخه ، ما اكنون بايد در مورد ايمني دوچرخه صحبت كنيم كه در مورد چه مواردي صحبت خواهيم كرد. ما تقريباً از بالاي سر خود مي دانيم كه كلاه ايمني و سيگنال و چيزهايي از اين دست است.


سؤالاتي را كه مردم مي پرسند پيدا كنيد

اما واقعاً مردم چه مي پرسند؟ اطلاعاتي كه آنها مي خواهند بدانند چيست؟ خوب ، چند روش وجود دارد كه مي توانيم به آن برسيم ، و اين دقيقاً با جستجوي دقيقاً براي آن سؤالاتي است كه آنها در حال جستجو هستند. يكي اين است كه فقط "ايمني دوچرخه" را در Google تايپ كنيد و به دنبال PAA يا People Also Ask باشيد. اين ويژگي SERP است كه تقريباً در نيمه راه صفحه مشاهده خواهيد كرد ، كه اغلب داراي چند سوال است و مي توانيد بر روي آن كليك كنيد و يك قطعه متن يا پاراگراف متن برجسته وجود دارد كه به شما در پاسخ به آن كمك مي كند.

مورد ديگر استفاده از ابزاري مانند Moz Keyword Explorer است ، جايي كه مي توانيد "ايمني دوچرخه" را بگذاريد و سپس يكي از كشنده ها را انتخاب كنيد "سؤالاتي هستند" و سپس فقط تمام سؤالاتي را كه مردم درباره آنها مي پرسيد نشان مي دهد. ايمني دوچرخه. پس از انجام اين كار ، تعداد معدودي از سؤالاتي كه مردم در مورد ايمني دوچرخه سؤال مي كنند ، برمي گردانيد.

منبع: moz


برچسب: سئو، آموزش سئو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۰۷:۵۸ توسط:معصومه قرباني موضوع:

۷ نكته برتر در مورد طراحي سايت فروشگاهي و طراحي سايت شركتي

امروزه كاربران زيادي در دنياي اينترنت وجود دارند به همين دليل شركت‌ها براي معرفي محصولات و خدمات خود به پياده‌سازي و طراحي سايت شركتي و همچنين طراحي سايت فروشگاهي اقدام كرده‌اند.

به گزارش ايسنا، بنابر اعلام سايت رايان، هزينه طراحي سايت امروزه بر اساس نوع سايت و امكاناتي كه دارند ممكن است از چند صد هزار تومان تا چند ميليون تومان برآورد شود. شما مي‌توانيد از خدمات ارائه‌شده در شركت رايان در طراحي سايت خود استفاده كنيد.

۷ نكته مهم در طراحي سايت فروشگاهي

در طراحي سايت فروشگاهي شما بايد موارد زيادي را رعايت كنيد. بر اساس نوع سايت فروشگاهي كه قرار است راه‌اندازي كنيد بايد اين موارد را انجام دهيد. ما در اينجا ۷ نكته مهم در طراحي سايت فروشگاهي را به شما به‌صورت تيتروار اعلام مي‌كنيم.

۱. استفاده از يك نام و دامنه مناسب در طراحي سايت فروشگاهي كه بتواند به‌راحتي در ذهن مراجعه‌كننده‌ها قرار گيرد.

۲. استفاده از قالب‌هاي بروز و مطمئن كه امكان هك و خرابكاري را به حداقل برساند.

۳. استفاده از قابليت‌هاي ريسپانسيو كه با استفاده از آن تعداد زيادي از استفاده‌كنندگان تلفن همراه هوشمند به‌عنوان يك مشتري به سايت شما مراجعه خواهند كرد.

۴. استفاده از پلتفرم فروشگاهي مناسب مانند ووكامرس، پرستاشاپ، اپن كارت و ... بر اساس نوع كسب‌وكار شما كه توانايي ارتباط برقرار كردن با مشتري را به‌خوبي داشته باشد.

۵. ايجاد بخش‌هاي متنوع مانند فروش ويژه، خدمات، نقد و بررسي، گارانتي، بخش تخفيف‌ها و موارد اين‌چنيني كه باعث جذب كاربر شوند.

۶. استفاده از درگاه‌هاي فروش مطمئن در طراحي سايت فروشگاهي، شما بايد بتوانيد امكان خريد آنلاين و استفاده از درگاه‌هاي بانكي مطمئن را در سايت خود داشته باشيد.

۷. امكان ايجاد نظر دهي و ثبت نظرات كاربران و خريداران در مورد تمامي كالاها

نكات مهم در طراحي سايت شركتي

در طراحي سايت شركتي شما بايد از يك سري اصول و استانداردهاي اوليه پيروي كنيد. در اينجا ما به شما ۷ نكته برتر در خصوص طراحي سايت شركتي را اعلام مي‌كنيم. شما مي‌توانيد با پيروي از اين ۷ نكته يك سايت شركتي استاندارد را طراحي و پياده‌سازي كنيد.

۱. استفاده از بروزترين استانداردهاي طراحي سايت

سايت شركتي شما بايد از جديدترين و بروزترين استانداردهاي طراحي سايت بهره ببرد. در طراحي سايت شركتي بايد به اين نكته دقت كنيم كه سايت در واقع نمايان كننده برند شركت مي‌باشد و بايد از تكنولوژي‌هاي بروز دنيا استفاده كرد.

۲. معرفي كامل خدمات و محصولات و رزومه شركت

سايت شما بايد تمامي بخش‌هاي موردنياز مشتريان را شامل شود؛ مانند معرفي محصولات و خدمات، گالري تصاوير مجوزها و نمايشگاه‌ها و افتخارات شركت، رزومه شركت و درباره ما، فرم‌هاي سفارش آنلاين و ....

۳. استفاده از استانداردهاي سئو

استفاده از استانداردهاي سئو در طراحي سايت شركتي از اهميت بالايي برخوردار است. هر چه كه سايت شما از استانداردهاي سئو پيروي كند امكان قرار گرفتن سايت در نتايج جست‌وجو بيشتر است.

۴. طراحي به‌صورت دو يا چندزبانه

همواره بايد به اين نكته دقت كنيد كه ممكن است مشتري و بازديدكننده سايت شما خارج از ايران باشد. امروزه اكثر سايت‌هاي شركتي حداقل دوزبانه ساخته مي‌شوند تا بتوانند به مشتريان خارج از كشور نيز خدمات خود را ارائه دهند.

۵. طراحي سايت شركتي به‌صورت ريسپانسيو

مهم‌ترين نكته در طراحي سايت شركتي اين است كه سايت در تمامي دستگاه‌ها از قبيل رايانه روميزي، لپ‌تاپ، تبلت و انواع گوشي تلفن هوشمند به‌صورت كامل و بي‌نقص نشان داده شود.

۶. قرار دادن بخش تماس با ما

يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي در طراحي سايت شركتي اين است كه افراد بتوانند به‌راحتي با شما و مجموعه شما ارتباط برقرار كنند. قرار دادن چارت مديريتي، شماره تلفن‌هاي تماس، آدرس، ايميل و حتي اي دي شبكه‌هاي اجتماعي باعث مي‌شود كه كاربراني كه به سايت شما مراجعه كرده‌اند به‌راحتي امكان برقراري ارتباط مستقيم با شما و مجموعه شما را داشته باند.

۷. قرار دادن فرم‌هاي تماس و فرم‌هاي استخدام

يكي از مهم‌ترين بخش‌ها در طراحي سايت شركتي فرم‌هاي تماس با ما و فرم‌هاي استخدامي مي باشند. هرچه اين بخش‌ها ساده‌تر و كارآمدتر طراحي شوند مراجعه‌كنندگان به اين بخش‌ها بهتر مي‌توانند از سايت شما استفاده كنند.

محاسبه هزينه طراحي سايت

يكي از مهم‌ترين موارد در زمينهٔ طراحي سايت هزينه طراحي سايت است. شما مي‌توانيد با مراجعه به سايت شركت رايان به‌راحتي از آخرين قيمت طراحي سايت شركتي و طراحي سايت فروشگاهي مطلع شويد. شما مي‌توانيد از بين صدها قالب و نمونه كار قرار داده‌شده در سايت شركت رايان به‌راحتي قالب و پلتفرم سايت خود را انتخاب كرده و در كوتاه‌ترين زمان ممكن نسبت به طراحي و پياده‌سازي خود اقدام نماييد. استفاده از خدمات شركت رايان اين امكان را به شما مي‌دهد كه به‌راحتي و در كوتاه‌ترين زمان ممكن و با كمترين هزينه طراحي سايت به‌راحتي سايت مخصوص به شركت خود را داشته باشيد.

منبع: زوميت


برچسب: طراحي سايت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۷:۲۱ توسط:معصومه قرباني موضوع:

مهارتهاي ديجيتال ماركتينگ براي گسترش كسب و كار

10 مهارت ديجيتال ماركتينگ كه بايد براي كسب و كار خود سرمايه گذاري كنيد


براي اينكه در شغل خود به شانس موفقيت بيشتري برسيد، بايد در ديجيتال ماركتينگ سرمايه گذاري كنيد. به يك دليل ساده و آن اين است:

بازاريابي ديداري براي محصولات خود ايجاد كنيد و افراد بيشتري را به مشتريان خود تبديل كنيد.

با گفتن اين نكته ، سرمايه گذاري در ديجيتال ماركتينگ فراتر از خريد ابزار بازاريابي و اميد به بهترين ها است. اين ابزارها فقط درصورتي مؤثر خواهند بود كه بازاريابان شما مهارت استفاده از آنها را داشته باشند.

به همين دليل است كه بايد در مهارت هاي  سرمايه گذاري كنيد. تا زماني كه بازاريابان شما با چشم انداز شما ارتباط برقرار مي كنند ، مي خواهيد كه آنها مهارت هاي مناسبي براي متقاعد كردن آنها داشته باشند.

در اين پست وبلاگ ، 10 مهارت حياتي در بازاريابي ديجيتال پيدا خواهيد كرد كه امروز تجارت شما بايد روي آن سرمايه گذاري كند.


1. مهارت هاي روابط بين فردي

اگرچه امروزه بازاريابي زيادي به صورت آنلاين انجام مي شود ، بازارياب ها هنوز در تعامل با همكاران و چشم اندازهاي خود هستند. البته رسانه تغيير كرده است اما مفهوم هنوز يكسان است.

بنابراين ، شما بايد در مورد نحوه برقراري ارتباط و همكاري با ساير كارمندان به بازاريابان خود آموزش دهيد. در غير اين صورت ، عدم وجود ارتباط و همكاري مناسب ، طبق گفته 86 درصد مديران و كارمندان ، مي تواند به خرابي در محل كار منجر شود.

همكاري كارمندان

فراتر از روابط با همكاران ، بازارياب ها نيز بايد ياد بگيرند كه چگونه مي توانند به رهبري شما ربط دهند. از اين گذشته ، گفتن كلمات نادرست يا اقدام نادرست مي تواند تفاوت بين مشتري و يك چشم انداز گمشده باشد.
2. مهارت هاي ايجاد محتوا و مهارت هاي نوشتن مقاله

يكي از مهمترين عناصر بازاريابي ايجاد محتوا است. از آنجا كه شما از محتوا در وب سايت خود براي ارائه اطلاعات به بازديد كنندگان ، در رسانه هاي اجتماعي براي ارتباط با مخاطبان خود و از ايميل استفاده مي كنيد تا از راه هاي تبليغاتي خود استفاده كنيد.

اكنون ، بسياري از بازاريابان بايد ياد بگيرند كه چگونه به تحقيق و ايجاد نوع مناسب محتوا بپردازند كه مخاطبان شما را به پيشروهاي واجد شرايط تبديل كند. به غير از محتواي نوشتاري ، بازاريابان نيز بايد تصاوير ، فيلم ها و ساير فرم هاي محتوا را ايجاد كنند.

به عنوان مثال ، طبق گفته HubSpot ، 54٪ مخاطبان شما انتظار فيلم ها را دارند. در نتيجه اين ، بازاريابان براي ايجاد محتواي تصويري بايد مهارت هاي اساسي طراحي را ياد بگيرند.

ترجيح محتواي جهاني

علاوه بر اين ، يادگيري مهارت هاي نوشتن نوشتن به بازاريابان كمك مي كند تا در صفحات فرود و صفحات فروش بهتر فروش كنند.
3. مهارت هاي بهينه سازي موتور جستجو (SEO)

گوگل و ساير موتورهاي جستجو به بخشي اساسي در فرايند تحقيق مشتري تبديل شده اند. به عنوان مثال ، مشتريان بالقوه شما احتمالاً قبل از تصميم گيري درباره يك محصول ، يك سري جستجوها را انجام مي دهند.

با كمال تعجب ، BrightEdge دريافت كه 51٪ از كل ترافيك وب سايت و 40٪ از درآمد ناشي از ترافيك ارگانيك است. براي اطمينان از نشان دادن وب سايت شما براي اين شرايط مهم ، بازاريابان شما بايد از مهارت هاي SEO خود استفاده كنند.

اينها شامل تحقيق در مورد كلمات كليدي ، سئو در صفحه ، ايجاد لينك و غيره است. با سرمايه گذاري در اين مهارت ها ، ديد محصول خود را نسبت به جستجوگران افزايش مي دهيد.
4- مهارت هاي رسانه هاي اجتماعي

با گذشت سالها ، رسانه هاي اجتماعي به يكي از محبوب ترين سيستم عامل هاي تعامل تبديل شده اند. به غير از تعامل با دوستان ، كاربران همچنين با مشاغل ارتباط برقرار مي كنند.

به عنوان مثال ، GlobalWebIndex فاش كرد كه 54٪ مرورگرهاي اجتماعي از رسانه هاي اجتماعي براي تحقيق در مورد محصولات استفاده مي كنند.

مرورگرهاي اجتماعي كه با ماركها در تعامل هستند

امروزه برخي از كانال هاي محبوب رسانه هاي اجتماعي براي مشاغل زير عبارتند از:
فيس بوك
اينستاگرام
 پينترست
توييتر
لينكدين
اسنپ چت

با بيان اين مطلب ، كانال هاي مختلف از نظر جمعيتي و بهترين شيوه ها از مخاطبان مختلف برخوردار هستند. اول از همه ، كسب و كار شما براي به دست آوردن نتيجه بايد در مورد بهترين كانال هاي رسانه هاي اجتماعي تصميم بگيرد.

احتمالاً به كجا مي توانيد به مشتريان بالقوه خود برسيد؟ سپس ، بازاريابان بايد درك كنند كه چگونه با مخاطبان خود در هر بستر ارتباط برقرار كنند.
الگوي طرح بازاريابي ديجيتال رايگان

منبع برنامه رايگان - الگوي طرح بازاريابي ديجيتال خود را بارگيري كنيد

آيا هنوز استراتژي يكپارچه بازاريابي ديجيتال داريد؟ براي ايجاد برنامه و رسيدن به نتايج خود از چارچوب برنامه ريزي RACE ما استفاده كنيد.

به الگوي طرح بازاريابي ديجيتال رايگان دسترسي پيدا كنيد
5- مهارتهاي تبليغاتي ديجيتال

اگر مي خواهيد سريعتر به چشم اندازهاي خود برسيد ، مخاطبان ايده آل خود را هدف قرار داده و درآمد را افزايش دهيد ، بايد از تبليغات ديجيتال استفاده كنيد. به عنوان مثال ، داده هاي Google نشان مي دهد كه مشاغل كوچك در هنگام استفاده از ابزارهاي ديجيتالي مانند تبليغات آنلاين و تجزيه و تحليل داده ها ، در مقايسه با مواردي كه از آنها استفاده نمي كنند ، رشد تقريباً 4 برابر درآمد دارند.

شبكه هاي اجتماعي

برخي از سيستم عامل هاي تبليغاتي ديجيتال عبارتند از:
Google
فيس بوك
شبكه هاي تبليغاتي
اينستاگرام
توييتر
 پينترست

با اين حال ، سيستم عامل هاي مختلف به استراتژي ها و تاكتيك هاي مختلفي احتياج دارند. در غير اين صورت ، بودجه تبليغ خود را هدر مي دهيد. براي هر پلتفرم تبليغاتي ، بازاريابان بايد ياد بگيرند كه چگونه بودجه خود را تعيين كنند ، مخاطبان مناسب را هدف قرار دهند ، نتايج را رديابي كنند ، تست ها را انجام دهند.

منبع:
برچسب: ديجيتال ماركتينگ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۱:۵۸ توسط:معصومه قرباني موضوع:

آموزش سئو براي مبتديان

به سفر يادگيري SEO خود خوش آمديد!
 

در صورتي كه تمايل شما به يادگيري بهينه سازي موتور جستجو (SEO) تنها با تمايل شما به اجراي و آزمايش مفاهيم بيشتر شود ، از اين راهنما نهايت استفاده را خواهيد برد.

اين راهنما براي توصيف كليه جنبه هاي اصلي سئو ، از يافتن اصطلاحات و عبارات (كلمات كليدي) كه مي تواند باعث ايجاد ترافيك واجد شرايط به وب سايت شما شود ، دوستانه تر كردن سايت شما با موتورهاي جستجو ، ايجاد لينك ها و بازاريابي ارزش بي نظير سايت شما طراحي شده است. .

دنياي بهينه سازي موتورهاي جستجو پيچيده و در حال تغيير است ، اما شما مي توانيد اصول را به راحتي درك كنيد ، و حتي مقدار كمي از دانش SEO مي تواند تفاوت بزرگي ايجاد كند. آموزش رايگان SEO نيز به صورت گسترده در وب موجود است ، از جمله راهنماهايي مانند اين!

اين اطلاعات را با برخي تمرينها تركيب كنيد و در راه رسيدن به يك سئو باهوش خوب هستيد.
مباني اصول بهينه سازي موتور جستجو

آيا تاكنون از سلسله مراتب نيازهاي مازلو شنيده ايد؟ اين يك تئوري روانشناسي است كه اساسي ترين نيازهاي انسان (مانند هوا ، آب و ايمني جسمي) را بر نيازهاي پيشرفته تر (مانند عزت نفس و تعلق اجتماعي) در اولويت قرار داده است. اين نظريه اين است كه شما بدون اطمينان از نيازهاي اساسي تر در ابتدا برآورده نمي شويد. اگر غذا نداريد عشق مهم نيست.

بنيانگذار ما ، رند فيشكين ، يك هرم مشابه را براي توضيح نحوه عملكرد افراد در مورد سئو ، توضيح داد و ما آن را محبت آميز عنوان كرديم "سلسله مراتب نيازهاي سئو".


راهنماي اصول SEO
 

همانطور كه مشاهده مي كنيد ، پايه و اساس SEO خوب با اطمينان از دسترسي به خزيدن شروع مي شود و از آنجا به سمت بالا حركت مي كند.

با استفاده از اين راهنماي مبتدي ، مي توانيم اين هفت مرحله را براي رسيدن به سئو موفق دنبال كنيم:

    دسترسي را باز كنيد تا موتورها بتوانند وب سايت شما را بخوانند
    محتواي قانع كننده اي كه به جستجوي جستجوگر پاسخ مي دهد
    كليد واژه بهينه سازي شده براي جذب جستجوگرها و موتورها
    تجربه كاربري عالي از جمله سرعت بار سريع و UX قانع كننده
    محتواي ارزشمندي را به اشتراك مي گذارد كه پيوندها ، استنادها و تقويت را كسب مي كند
    عنوان ، URL و توضيحات براي ترسيم CTR بالا در رتبه بندي ها
    نشانه گذاري Snippet / Schema براي مشخص كردن در SERP ها

ما در طول اين راهنما براي هر يك از اين مناطق وقت خواهيم گذاشت ، اما ما مي خواهيم آن را در اينجا معرفي كنيم زيرا نگاهي به نحوه ساختن اين راهنما به عنوان يك كل ارائه مي دهد.

سئو چيست و چرا اهميت دارد؟


براي مبتديان واقعي. بياموزيد كه بهينه سازي موتور جستجو چيست ، چرا مهم است و همه اصول لازم را مي دانيد تا خود را درست شروع كنيد.
فصل 2: ​​نحوه كار موتورهاي جستجو - خزيدن ، نمايه سازي و رتبه بندي

ابتدا بايد ظاهر شويد.

اگر موتورهاي جستجو به معناي واقعي كلمه نمي توانند شما را پيدا كنند ، هيچكدام از بقيه كارهاي شما اهميتي ندارند. اين فصل به شما نشان مي دهد كه چگونه روبات هاي آنها اينترنت را خز مي كنند تا سايت شما را پيدا كنند و آن را به فهرست آنها اضافه كنند.


فصل 3: تحقيقات كليد واژه

درك كنيد كه مخاطبان شما چه چيزي مي خواهند پيدا كنند.

رويكرد ما ابتدا كاربران را هدف قرار مي دهد زيرا اين چيزي است كه موتورهاي جستجو پاداش مي دهند. در اين فصل تحقيقات كلمات كليدي و ساير روش ها براي تعيين آنچه مخاطبان شما به دنبال آن هستند ، را در بر مي گيرد.


فصل چهارم: بهينه سازي در محل


براي پيشبرد پيام خود از تحقيقات خود استفاده كنيد.


اين يك فصل پرشور است ، طراحي بهينه سازي شده ، تجربه كاربر ، معماري اطلاعات و تمام راه هايي كه مي توانيد نحوه انتشار مطالب را تنظيم كنيد تا حداكثر ديد و طنين انداز آن با مخاطبان خود تنظيم شود.
فصل 5: SEO فني

دانش فني پايه به شما در بهينه سازي سايت خود براي موتورهاي جستجو و ايجاد اعتبار با توسعه دهندگان كمك مي كند.

با اجراي طراحي پاسخگو ، بخشنامه هاي روبات و ساير عناصر فني مانند داده هاي ساخت يافته و برچسب هاي متا ، مي توانيد به گوگل (خود ربات) بگوييد كه سايت شما درمورد اين موضوع چيست. اين به آن كمك مي كند تا براي موارد مناسب رتبه بندي شود.
فصل ششم: ايجاد پيوند و مؤسس تأسيس

صدا را زياد كن.

پس از دستيابي به همه چيز ، وقت آن است كه با جلب توجه و پيوند از سايتها و تأثير گذاران ديگر ، تأثير خود را گسترش دهيد.
فصل 7: اندازه گيري ، اولويت بندي و اجراي سئو

خود را براي موفقيت تنظيم كنيد.

بخش اساسي هر استراتژي جستجوگرها دانستن اينكه چه چيزي كار مي كند (و چه چيزي نيست) ، تنظيم رويكرد شما در مسير حركت است.
واژه نامه SEO

اصطلاحات و عبارات كليدي را درك كنيد.

يادگيري سئو بعضي اوقات مي تواند مانند يادگيري يك زبان ديگر ، با تمام اصطلاحات اصطلاحات و اصطلاحات صنفي كه انتظار داريد بدانيد احساس كنيد. اين واژگان فصل به فصل به شما كمك مي كند تا كلمات جديد را به دست بياوريد.
چه مقدار از اين راهنما براي مطالعه نياز دارم؟

اگر در مورد بهبود ترافيك جستجو جدي هستيد و با سؤال ناآشنا نيستيد ، توصيه مي كنيم راهنماي مبتدي براي سئو را از جلو به عقب بخوانيد. ما سعي كرده ايم تا حد امكان آن را بطور دقيق و آسان درك كنيم و يادگيري اصول سئو اولين قدم اساسي براي رسيدن به اهداف كسب و كار آنلاين شما است.

با سرعتي كه مناسب شماست ، برويد و حتماً به دهها منبعي كه در طول فصل به آنها پيوند مي دهيم توجه كنيد - آنها نيز شايسته توجه شما هستند.

هنوز هيجان زده شده ايد؟ شما بايد باشيد! بازاريابي موتورهاي جستجو يك زمينه جذاب است و مي تواند بسيار سرگرم كننده باشد!

منبع: moz


برچسب: سئو، آموزش سئو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۰:۰۹ توسط:معصومه قرباني موضوع:

نامه اعتراض‌آميز اتحاديه كسب‌وكارهاي اينترنتي به رئيس مجلس درباره يك مصوبه جنجال

اعتراض براي لغو پيشنهاد اخذ ماليات از تبليغات گوگل

اتحاديه‌ي كسب‌وكارهاي اينترنتي در نامه‌اي خطاب به رئيس مجلس شوراي اسلامي خواستار لغو پيشنهاد اخذ ماليات از تبليغ‌كنندگان در سرويس گوگل شد.

هفته‌ي گذشته مركز پژوهش‌هاي مجلس در طرح «اخذ عوارض از خدمات ديجيتالي» پيشنهاد داده بود تا شركت‌هايي كه تبليغات خود را توسط خدمات تبليغاتي گوگل انجام مي‌دهند، ۵۰ درصد كل مبلغ پرداختي را ماليات دهند. اين موضوع واكنش‌هاي گسترده‌اي را در شبكه‌هاي اجتماعي به‌همراه داشت و نه‌تنها دبير انجمن كسب‌وكارهاي اينترنتي بلكه مديران وزارت ارتباطات كه به‌عنوان مجريان طرح معرفي شده‌اند نيز نسبت به آن اعتراض كردند. حال رضا الفت‌نسب، عضو هيئت مديره‌ي اتحاديه‌ي كشوري كسب‌وكارهاي مجازي با انتشار توييتي اعلام كرده است كه طي نامه‌اي اين موضوع را با رئيس مجلس و روساي كميسيون‌هاي مختلف و نماينده‌ي پارلماني دولت مطرح كرده است تا از تصويب آن در صحن مجلس جلوگيري شود. او همچنين گفت نگران لغو جلسات مجلس هستيم؛ اما پيگير اين موضوع خواهيم بود.

متن نامه

در متن نامه نوشته شده است:

«جناب آقاي لاريجاني

رئيس محترم مجلس شوراي اسلامي با سلام

احتراماً پيرو مصوبه‌ي منتشر شده‌ي كميسيون تلفيق مجلس مبني بر الزام تبليغ‌دهندگان در موتور جستجوي گوگل به پرداخت معادل ۵۰ درصد هزينه‌ي تبليغات به خزانه‌ي دولت به استحضار مي‌رساند براساس اطلاعات واصله اين طرح در مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي تهيه شده است و اين در حالي است كه براساس شواهد موجود از تشكل‌هاي فعال اين حوزه هيچ‌گونه نظرخواهي صورت نگرفته است. حتي براساس اعلام رئيس سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات، آن سازمان نيز در جريان اين پيشنهاد قرار نگرفته است.

متاسفانه اين طرح بدون كارشناسي موجب افزايش هزينه‌هاي كسب‌وكارهاي نوپا، كه در طول سال‌هاي اخير حداقل در كلام مسئولان مورد حمايت بوده است، خواهد شد. موتور جستجوي گوگل از سال‌هاي دور و بدون محدوديت در فضاي مجازي ايران قابل دسترسي بوده است و كسب‌وكارهاي مختلفي اقدام به برنامه‌ريزي جهت جذب كاربران خود در اين فضا بوده و هستند. حال جاي سؤال است كه همكاران شما در مركز پژوهش مجلس چه جايگزيني براي گوگل پيدا كرده‌اند كه بخش خصوصي از آن بي خبر است.

بدينوسيله خواهشمند است راهكاري اتخاذ فرماييد مصوبه‌ي كميسيون تلفيق كه به ضرر كسب‌وكارهاي نوپا (استارتاپ‌ها) است، حذف شود.»

اتحاديه كسب و كار اينترنتي

با توجه به اعتراض اتحاديه‌ي كسب‌وكارهاي اينترنتي، دبير انجمن كسب‌وكارهاي اينترنتي و همچنين مديران وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از پيشنهاد مركز پژوهش‌هاي مجلس مبلني بر اخذ عوارض ۵۰ درصدي از تبليغ‌كنندگان در خدمات گوگل، بايد ديد در روزهاي آينده تصميم نهايي نسبت به آن چه خواهد بود.

منبع: زوميت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۰۲:۰۷ توسط:معصومه قرباني موضوع:

چطور رشد پايداري با مشتريانمان داشته باشيم؟

SEO درمورد چگونگي واكنش رباتها و كاربران به يك تجربه آنلاين است. به عنوان متخصصان جستجو ، ما نياز داريم تا بين تجربيات آنلاين ، ربات هاي موتور جستجو و كاربران شكاف ايجاد كنيم. ما بايد بدانيم كه كجا خود (يا تيم هاي خود) را درج كنيم تا بهترين تجربه را هم براي كاربران و هم براي ربات ها فراهم كنيم. به عبارت ديگر ، ما در جستجوي تجربياتي هستيم كه با انسان طنين انداز مي شوند و براي ربات موتورهاي موتور منطقي هستند.

اين مقاله به دنبال پاسخ به سؤالات زير است:

    چگونه رشد پايدار را براي مشتريان خود هدايت مي كنيم؟
    بلوك هاي ساختاري يك استراتژي جستجوي ارگانيك چيست؟

سايبورگ سئو چيست؟

سايبورگ (يا ارگانيسم سايبرنتيك) به عنوان "موجود با ارگانيك و هم با" تعريف مي شود
قطعات بدن بيومكاترونيكي ، كه تواناييهاي جسمي آنها بيش از حد طبيعي انسان توسط عناصر مكانيكي گسترش مي يابد. "

با استفاده از توانايي ارتباط بين انسان ها ، ربات هاي جستجو و تجربيات سايت ما ، SEO cyborg يك سئو (يا تيم) است كه قادر به كار يكپارچه بين هر دو ابتكار فني و محتوا (مهارت هاي آن فراتر از محدوديت هاي عادي انساني است) براي پشتيباني از عملكرد عملكرد جستجوي ارگانيك. سايبرگ SEO قادر است استراتژيك را مشخص كند كه در كجا مي تواند تلاشهاي جستجوي ارگانيك را براي به حداكثر رساندن عملكرد انجام دهد.

خب چطور اينكار رو انجام بديم؟
مدل سئو

مانند بسياري از سه گانه هاي كلاسيك (فكر كنيد: رنگ هاي اوليه ، سه تفنگدار ، كودك Destiny [البته نسخه معمولي]) مدل سنتي سئو ، معروف به روش رتبه بندي خزيدن ، سئو را در سه مرحله مشخص قرار مي دهد. در عين حال ، در عين حال ، اين مدل نتوانسته وسعت كارهايي را كه ما از SEO انتظار داريم به طور روزانه انجام دهد ، به دست آورد و نداشتن يك مدل عملكردي مي تواند محدود كننده باشد. ما بايد اين مدل را بدون اختراع دوباره چرخ ، گسترش دهيم.
شايد تعجب كنيد ، چرا ما به اينها احتياج داريم ؟:

    رندر: شيوع جاوا اسكريپت ، CSS ، تصاوير و شخصي سازي افزايش يافته است.
    سيگنالينگ: برچسب هاي HTML ، كدهاي وضعيت و حتي سيگنال هاي GSC شاخص هاي قدرتمندي هستند كه به موتورهاي جستجو مي گويند چگونه صفحه را پردازش و درك كنند ، هدف آن را تعيين كنند و در نهايت آن را رتبه بندي كنند. در مدل قبلي ، به نظر نمي رسيد كه اين عناصر قدرتمند واقعاً جايگاهي داشته باشند.
    اتصال: افراد يك مؤلفه مهم جستجو هستند. هدف نهايي موتورهاي جستجو شناسايي و رتبه بندي مطالبي است كه با مردم طنين انداز است. در مدل قبلي ، "درجه" نسبت به كاربر نهايي احساس سرما ، سلسله مراتبي و بي تفاوت داشت.

همه اينها ما را به اين سؤال سوق مي دهد: چگونه در هر مرحله از اين مدل موفقيت پيدا مي كنيم؟

توجه: هنگام استفاده از اين قطعه ، من توصيه مي كنم از جلو جلو برويد و از آن بخش هاي مدل پيشرفته كه بيشترين كاربرد را در برنامه جستجوي فعلي كسب و كار شما دارند استفاده كنيد.

منبع: moz.com


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۰۱:۴۲ توسط:معصومه قرباني موضوع:

دوركاري چگونه از شيوع ويروس كرونا پيشگيري مي‌كند؟

به گزارش سرويس ترجمه ايمنا، با افزايش شيوع ويروس جديد كرونا اقشار مختلف مردم دنيا از حضور در محيط‌هاي عمومي ابراز نگراني كرده و تا حد ممكن سعي مي‌كنند در منزل بمانند. به نظر مي‌رسد اولين راهكار كشورها به منظور كنترل شيوع اين بيماري در كنار توصيه رعايت بهداشت عمومي و ضدعفوني كردن مراكز عمومي، قرنطينه كردن شهرهايي است كه به شدت با شيوع اين بيماري گريبانگير آن‌هاست.
در شرايط كنوني دوركاري يك وضعيت اضطراري است

شركت‌ها نيز تصميم گرفته‌اند فروشگاه‌ها، اداره‌ها و كارخانه‌هاي خود را موقت تعطيل كنند. همچنين رويدادهاي بين المللي مانند كنگره جهاني موبايل لغو شد. علاوه بر اين كارگران و كارمندان شركت‌هاي جهان نيز به دليل پيشگيري از ابتلاي اين بيماري فراگير تمايلي براي رفتن به محل كار خود ندارند، اما امروزه نسبت به دهه‌هاي گذشته دسترسي به نرم‌افزارهاي مديريتي و كنفرانس ويدئويي از راه دور بسيار آسان شده است؛ بنابراين به نظر مي‌رسد كه در شرايط فعلي، اتخاذ دوركاري يك راهكار اضطراري است.

شركت هاي تكنولوژي جهان و دوركاري

بر اساس گزارش‌هاي جديد نيمي از كارمندان شهر پكن، پايتخت چين، تصميم گرفتند به جاي رفتن به محيط كار در منزل بمانند و دوركاري انجام دهند. همانطور كه توليدكنندگان موبايل توانستند با بهره‌گيري از تكنولوژي و دنياي ديجيتال، محصولات خود را  آنلاين رونمايي كنند، ساير شركت‌ها در كشورهاي متفاوت جهان نيز تصميم گرفتند از اين قابليت استفاده كنند و دوركاري انجام دهند. شركت‌هايي مانند تنسنت، علي بابا و مايكروسافت اعلام كرده‌اند كه كاركنان آن‌ها طي چند روز آينده دوركاري خواهند كرد.

دوركاري امور بانكي در هنگ كنگ

علاوه بر اين، دولت‌هاي سنگاپور، هنگ كنگ و ماكائو به كارمندان ابلاغ كرده‌اند تا وظايف اداري را دوركاري انجام دهند. آن‌ها از كارفرمايان خصوصي نيز درخواست كردند فقط كاركنان لازم يا افرادي كه در قسمت خدمات اورژانسي فعاليت دارند، در محل كار خود حضور پيدا كنند و بقيه افراد در منزل و به دور از محيط‌هاي عمومي كار خود را انجام دهند. در حال حاضر كارمندان بانك هنگ كنگ با روش دوركاري امور بانكي را انجام مي‌دهند. برنامه دوركاري در شركت‌هاي خصوصي و دولتي كره جنوبي نيز اجرا شده است، به طوري كه شهر سئول، بلافاصله پس از اجراي اين طرح بسيار خلوت شد. در كشور آمريكا نيز تعداد افرادي كه دوركاري مي‌كنند، پيوسته در حال افزايش است.

ارتباط از راه دور با تماس ويديويي

بعضي شركت‌هاي چيني مانند DingTalk كه در زمينه فناوري ارتباطات فعاليت مي‌كند، سامانه‌هايي به منظور برقراري تماس‌هاي ويدئويي طراحي كرده‌اند تا فضاي منطبق با واقعيت را براي كارمندان و مخاطبان خود فراهم كنند. شركت WeChat نيز ظرفيت شركت كنندگان را در ويدئو كنفرانس مجازي خود به ۳۰۰ نفر افزايش داده است تا كاربران بتوانند به راحتي از راه دور با يكديگر در ارتباط باشند.


دوركاري در ايران

شيوع ويروس جديد كرونا در ايران نيز منجر به اتخاذ استراتژي‌هاي موثر در اين زمينه شده است؛ اين استراتژي‌ها شامل تعطيل كردن مدارس و دانشگاه‌ها، مراكز عمومي مانند سينماها و تئاتر، ضدعفوني كردن وسايل حمل و نقل عمومي، تغيير ساعت كار اداره‌ها و سازمان‌ها مي‌شود. راهكار جديدي كه در بعضي استارت آپ‌هاي ايراني در حال آزمايش است استفاده از روش دوركاري است. علاوه بر اين، ارائه خدمات آنلاين مانند خريد آنلاين با تاكسي‌ها و پيك‌هاي اينترنتي اين امكان را در اختيار مردم قرار داده تا كمتر در معرض ابتلا به بيماري كرونا قرار بگيرند. مزيت دور كاري اين است كه افراد بدون تعطيل كردن كارشان مي‌توانند به فعاليت خود ادامه دهند.


نرم افزارهاي مفيد در زمان دوركاري

نرم افزارهايي مانند Anydesk ،Trello، Slack و غيره مي‌تواند در اين زمينه مفيد و موثر واقع شود. همچنين، برنامه اسكايپ نيز يكي از مشهورترين سرويس‌هاي تماس صوتي و تصويري است كه مي‌تواند مورد استفاده همه كاربران شركت‌ها و موسسات قرار بگيرد. ويدئو كنفرانس نيز در شرايط وخيم فعلي مي‌تواند جايگزين جلسات حضوري شده و خطر ابتلا به بيماري كرونا را كاهش دهد.

منبع: ايمنا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۰۱:۰۷ توسط:معصومه قرباني موضوع:

سئو چيست؟

 سئو فارسي شده واژه SEO و مخفف واژه Search Engine Optimization به معني بهينه سازي سايت براي موتور‌هاي جستجو مي‌باشد.

سئو انواع مختلفي دارد سئو تصاوير، سئو ويدئو، سئو اخبار و لوكال سئو و تمامي آنها شامل فاكتور‌هاي رتبه بندي زيادي مي‌شوند كه به صورت بلك باكس تنها در اختيار گوگل قرار دارد.
سئو ممكن است انواع مختلف جستجو را دربر گيرد، از جمله جستجوي تصوير، جستجو در ويديو، جستجوي دانشگاهي، جستجو در اخبار و جستجو در نقشه. «سئو» يك سايت شامل فاكتورهاي زيادي مي‌شود كه توسط موتورهاي جستجو بررسي و بازبيني مي‌شود.
از ديد بازاريابي اينترنتي (ديجيتال ماركتينگ Digital Marketing) سئو به چگونگي كاركرد موتور‌هاي جستجو مانند گوگل، بينگ و ياهو گفته مي‌شود موتور جستجو Google بيشترين مخاطب را در ايران ما دارد.
سئو و بهينه سازي شامل توسعه و ويرايش محتوا بوده و شامل سه بخش اصلي با عنوان‌هاي زير مي‌شود:

•    سئو داخلي (On-page SEO)
•    سئو خارجي (Off-page SEO)
•    سئو تكنيكال (Technical SEO)

ارتباط ميان كلمات كليدي (Keywords) و حذف منابع مرتبط با كراول شدن سايت توسط خزنده‌هاي گوگل، تعداد بك لينك‌هاي ورودي و خروجي از مهم ترين تكنيك‌هاي سئو محسوب مي‌شوند.
در نتيجه در خلاصه‌ ترين تعريف سئو سايت را مي‌توان به معناي بهينه سازي وب سايت براي موتورهاي جستجو دانست.

روش‌هاي سئو
سئو (SEO) روش‌هاي بسياري دارد بيش از ۲۰۰ فاكتور رتبه بندي براي ليست شدن نتايج جستجو موجود است.

ايندكس صفحات
موتور‌هاي جستجوي اصلي نظير Google Bing Yahoo Baidu  duckduckgo براي پيدا كردن صفحات به واسطه دنبال كردن بك لينك‌ها عمل مي‌كنند به قرار گيري صفحه در فهرست موتور جستجو ايندكس گفته مي‌شود. البته ثبت سايت در گوگل از طريق سرچ كنسول (Google Search Console) نيز انجام مي‌شود.

جلوگيري از ايندكس
براي جلوگيري از خزش توسط موتور جستجو چند روش وجود دارد ۱- استفاده از متا تگ نو ايندكس (Noindex Meta Tag).
۲- بلاك كردن سايت توسط فايل Robots.txt

افزايش برتري در موتور جستجو
به پروسه افزايش برتري در موتور جستجو سئو گفته مي‌شود. از شاخص ترين روش‌هاي سئو مي‌توان به كاهش سرعت لود سايت، ساخت بك لينك كدنويسي سايت با استاندارد‌هاي W3.
روش‌هاي سئو را مي‌توان به صورت كلي به سه بخش تقسيم كرد:
سئو كلاه سفيد، سئو كلاه خاكستري، سئو كلاه سياه – White Hat SEO – Gray Hat SEO, Blcak Hat SEO
اطلاعات در بيشتر در مورد سئو را در سئو فاكس و سئو (SEO) ويكي پديا بخوانيد.

قوانين سئو گوگل
رعايت دستورالعمل‌هاي سئو از نظر گوگل از اهميت بسياري برخوردار است اگر از سئو كلاه سفيد استفاده كنيد هرگز دچار پنالتي نمي شويد اما در عوض ممكن است در صفحات پنجم و ششم نتايج جستجو (SERP) گير كنيد.

منبع: سئو چيست (Search Engine Land)


برچسب: سئو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۰۰:۲۹ توسط:معصومه قرباني موضوع: